Pentru a instala pe site-ul dvs pictograma «Site Verificat» este necesar sa respectați standardele minime privind:

  • informațiile legale
  • informațiile comerciale
  • informații despre site
  • securitate
  • sistem de plângeri și sesizări

Având în vedere numărul semnificativ de informații minime ce trebuie să existe intr-un magazin online și potențiala lor aplicare într-o serie de situații, consolidarea încrederii utilizatorilor în existenta acestor informații este de o importanță capitală.

Informațiile pe care le verificăm

Comanda unor produse prin intermediul unui site web este o experiență foarte diferită. În consecință, depinde de dumneavoastră să câștigați rapid încrederea clienților, conform unui concept foarte simplu: oamenii cumpără de la cei pe care îi plac, îi cunosc și în care au încredere.

Este obligatoriu ca informațiile de mai jos să existe în paginile oricărui magazin online ( de regulă aceste informații se regăsesc în paginile Termeni&Condiții și Contact ).

  • Denumirea societății comerciale care administrează magazinul online;
  • Codul de identificare fiscală;
  • Numărul de la Registrul Comerțului;
  • Sediul social al societății comerciale;
  • Punctul de lucru al societății comerciale ( dacă este cazul );
  • Număr de telefon valid;
  • Adresă de email validă;
  • Operator date cu caracter personal ( daca este cazul ).

Aceste informații sunt foarte importante pentru o comunicare eficientă și facilă cu vizitatorii și partenerii site-ului dumneavoastră.

  • Programul de lucru sau perioada în care personalul site-ului dumneavoastră poate fi contactat;
  • Căsuța de căutare, situată de obicei în partea superioară a site-ului si care facilitează identificarea produselor dorite de către potențialul client;
  • Site-ul sa fie „responsive”, adică să isi poată adapta designul paginilor în funcție de rezoluția ecranului (laptop, telefon, tabletă etc.) de pe care este accesat;
  • Simbolul Copyright, care semnifică faptul că informațiile cuprinse în interiorul site-ului dumneavoastră sunt unice;
  • Prețul produselor să fie afișat cu toate taxele incluse sau să fie afișată modalitatea de calcul a acestor taxe ( în special pentru magazinele B2C );
  • Prețul produselor poate fi înlocuit cu un link de solicitare a unei oferte ( în special pentru magazinele B2B );
  • Sa existe semnătură în adresele de email ale magazinului online. Prezența unei semnături în e-mail induce încredere, profesionalism;
  • Procedura de comandă să fie funcțională.

Este necesară specificarea unor date, care constituie angajamente, termeni și informări despre modalitatea de colaborare intre societatea care administrează magazinul online și entitatea care vizitează site-ul sau a făcut sau urmează să facă o comandă.

  • Existența paginii „Termeni și Condiții”, întrunind cerințele minime;
  • Existența paginii „Politica de retur”;
  • Existența paginii „Politica de confidențialitate”, întrunind cerințele minime;
  • Existența paginii „Despre noi”;
  • Existența paginii „Livrarea produselor”;
  • Existența paginii „Modalități de plată”;
  • Existența paginii „Modalități de acordare a garanție” ( dacă este cazul).

Securitatea unui site, reflectată în criptarea schimbului de date intre cumpărător și site sau existenta unui sigiliu de încredere, reprezintă dovezi clare de protejare a utilizatorilor și o modalitate de poziționare mai bună în căutările Google.

  • Adresa web securizată, de tipul HTTPS;
  • Existența unui marcaj de încredere;
  • Existența plății cu cardul prin intermediul unei platforme securizate ( opțional ).

Posibilitatea ca un cumparator sa faca o sesizare sau plangere este reglementata legal.

  • Link catre ANPC ( Autoritatea pentru Protectia Consumatorului );
  • Link catre SOL ( Solutionarea online a litigiilor ) sau un sistem propriu de solutionare a litigiilor cu indicarea unei adrese de email si a unei persoane responsabile.